Cases

De opdrachten die wij de afgelopen jaren uitvoerden voor zorginstellingen zijn divers. Lees de casebeschrijvingen en ontdek hoe wij ontzorgen in Healthcare.

Afbeelding case JBZCase Jeroen Bosch Ziekenhuis ‘s-Hertogenbosch: Patiënten doorlopend geïnformeerd over wachttijd en routing
Het Jeroen Bosch Ziekenhuis (JBZ) in ’s-Hertogenbosch heeft onlangs drie voormalige Bossche locaties samengevoegd tot één groot, nieuw ziekenhuis. Ultramodern en voorzien van de nieuwste technologieën om patiënten en medewerkers een zo groot mogelijk gevoel van comfort en veiligheid te bieden. Het gedreven management van dit ziekenhuis streeft er altijd naar om de kwaliteit van zorg te verbeteren. Het optimaliseren van informatievoorziening naar de patiënt speelt hierin een zeer belangrijke rol.
Download de casebeschrijving (PDF)

Afbeelding case GelreziekenhuisCase Gelre Ziekenhuizen Zutphen: centraal melden, decentraal wachten
Het nieuwe Gelre ziekenhuizen Zutphen koos voor een systeem met aanmeldzuilen en informatieschermen ter ondersteuning van de communicatie tussen zorginstelling en patiënt: ‘centraal melden, decentraal wachten’.
Download de casebeschrijving (PDF)

case TweestedenCase TweeSteden Ziekenhuis, Polikliniek Bloedafname
“Het TweeSteden Ziekenhuis in Tilburg ging, na een grote verbouwing, met moderne registratie- en aanmeldzuilen werken. We hoorden veel tevreden reacties van patiënten en medewerkers.” Aan het woord is Eugène van Manen, Organisatorisch Manager: “De effi ciency nam toe en wachtrijen verdwenen. Prettig voor zowel patiënten als medewerkers. Helaas was de polikliniek Bloedafname in eerste instantie nog niet op de innovatieve oplossing van Ricoh aangesloten. Hier liep de wachttijd zelfs wel eens op tot drie kwartier. Daarom wilden wij graag meeliften op de al bestaande selfserviceoplossing in de hal en op enkele poliklinieken.
Download de casebeschrijving (PDF)

Afbeelding case Nij SmellingheCase Nij Smellighe: patiëntendossiers op locatie digitaliseren
In ziekenhuis Nij Smellinghe in Drachten worden alle patiëntendossiers in een tot ‘scanstraat’ omgetoverde ruimte gedigitaliseerd. De scanstraat is ingericht en bemand door medewerkers van Document Services van Ricoh. Controller Olke Dijksma: “Alle dossiers zijn gedurende het hele proces áltijd en overal snel beschikbaar.”
Download de casebeschrijving (PDF)

case Vlietland HospitalCase Vlietland Ziekenhuis: Ricoh’s eRecord Connect brings improved operational efficiency to hospit
When Netherlands-based Vlietland Hospital wanted to reduce its administrative overheads, Ricoh implemented its eRecord Connect solution to digitise patient records and help improve the delivery of patient services.
Download de casebeschrijving (PDF)

case ZinziaCase Zinzia Zorggroep print efficiënter, energiezuiniger en goedkoper.
“We beschikten twee jaar geleden op onze vier locaties in totaal over 97 afdrukapparaten. Het waren 36 modellen van wel 8 verschillende merken. Waar was welke toner nodig? Wie printte of kopieerde waar, wat en hoeveel? Aan inzicht ontbrak het ons volledig.” We spreken Hans Bonté, Manager Bedrijfsondersteuning van Zinzia Zorgroep, over de periode voordat Ricoh de afdrukomgeving opnieuw inrichtte.
Download de casebeschrijving (PDF)

Afbeelding case MAASTROCase MAASTRO clinic: Efficiënter en goedkoper afdrukken, 30% per jaar bespaard
Dankzij de zorg van Ricoh kunnen de medewerkers van MAASTRO clinic, na herinrichting van hun gehele afdrukomgeving,  veel efficiënter en prettiger werken. Op elke plek beschikken ze nu over alle afdrukmogelijkheden die voor de uitvoering van de werkprocessen nodig zijn. Door het inkoopproces te laten begeleiden door Intrakoop, heeft MAASTRO clinic de multifunctionele Ricoh apparatuur voor een zeer gunstige prijs kunnen aanschaffen, met één contractuele einddatum voor alle apparatuur.
Download de casebeschrijving (PDF)

Afbeelding case VlietlandCase Vlietland Ziekenhuis: gaat veel overzichtelijker en efficiënter afdrukken
“Toen we op de vorige ziekenhuislocaties in totaal zo’n 700 losse printers, kopieerapparaten en faxen van diverse merken en modellen hadden staan, waren we het overzicht volledig kwijt.” Aan het woord is Fred Hartman, hoofd ICT van het Vlietland Ziekenhuis in Schiedam.
Download de casebeschrijving (PDF)


Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s