De patiënt + een handige in context App = Selfservice & Hospitality in optima forma

Geplaatst op Geupdate op

IndoorVeel zorginstellingen zijn zich er inmiddels van bewust: patiënten maar een beetje in ziekenhuizen rond laten dolen op zoek naar de wachtruimte(s) en informatie, dat kan ècht niet meer. Selfservice en hospitality staan vandaag de dag voorop. Maar hoe realiseer je dan een fijn ziekenhuisbezoek wat aan die eisen voldoet? Voor je patiënten, cliënten en iedereen die binnenloopt? Mijn antwoord: door te zorgen voor een goede informatievoorziening. En het mooie is dat in de wereld van communiceren met je klanten tegenwoordig heel wat mogelijk is…

Er is een speciale App voor de patiënt die Selfservice onder de knie heeft

Als het gaat om selfservice, slimme technologie en het vergroten van de hospitality, is de markt constant in beweging. Wat dacht je bijvoorbeeld van een App waarmee smartphonegebruikers zich makkelijk kunnen aanmelden voor een (zorg)afspraak?. Deze bijzondere App  van Ricoh en  Logis.P kan trouwens nog veel meer… Zo houdt het bijvoorbeeld ook patiënten live op de hoogte van wachttijden en genereert de App routeplanning binnen het ziekenhuis. Een grote stap voorwaarts voor smart phone gebruikers, maar vooral ook voor de ziekenhuizen en andere zorginstellingen die door middel van dit soort slimme uitvindingen zorg op een nog hoger niveau kunnen aanbieden.  En daar is iedereen bij gebaat.

De techniek helpt de patiënt 

Ik heb er al eerder over geschreven maar een de Ricoh Logis.P zuil zie je in steeds meer ziekenhuizen staan (Meer dan 25%). En terecht! Het helpt bij een betere patiëntervaring door patiënten de mogelijkheid te bieden zichzelf aan te melden bij het ziekenhuis. Ook kan via de zuil worden nagekeken welke afspraken er gepland zijn en waar de patiënt naartoe moet om de arts te kunnen spreken. Hartstikke handig en het past binnen de vraag naar Selfservice & Hospitality. In datzelfde kader zie je ook steeds vaker digitale schermen in diverse wachtruimte(s) hangen. Hierop staat vermeld hoe lang patiënten nog op een afspraak moet wachten. Dat scheelt een hoop onduidelijkheid en zorgt ervoor dat baliemedewerkers aan andere taken toe kunnen komen.

Meer weten? Pieter Rahusen is onze expert of download deze kennis stukken

Whitepaper Selfservice & Hospitality: http://inspiratie.ricoh.nl/zorg-whitepaper

Stappenplan Selfservice & Hospitality: http://inspiratie.ricoh.nl/zorg-stappenplan

Calculator Selfservice & Hospitalityhttp://inspiratie.ricoh.nl/zorg-calculator

 

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s